måndag 9 juli 2012

Att föda i förtid

Min son vart neonatal, som det så fint heter. Han föddes för tidigt.
I vecka 29 ville han först se världen, men tack vare lite kortisonsprutor och annat så fick han inte sin vilja igenom förrän v. 30+4 eller hur man nu säger.
Jag har inte så mycket bilder från denna tid. Men jag ska försöka leta fram.

Jag är inte en sån mamma som gillar att ha "graviditet-förlossning-baby-snacket" kanske för att mina egna erfarenheter inte var så bra, men det är ju nu en del som mailat mig och frågat.

Jag träffade min sons pappa då jag var 14. Sonen kom då jag var19, året efter valde hans pappa och jag att ej längre bo ihop.
Ja detta är som sagt inte mitt favoritämne, mitt fall- precis som de flestas fall vid separation med barn inblandat vart - fyllt av bråk och en massa elakheter.

Tack vare min nuvarande Make, så har vi kommit förbi det stadiet, jag och exet har en bra kommunikation och Sonen min mår bra.
Mer om detta kommer det säkert då jag tar mig tid och ork att begrunda och berätta om denna tid.
En tid med en underbar lite bebis, trots att man själv är mitt emellan barn och vuxen, en tid med en liten bebis som inte kändes som min, då jag knappt fick hålla honom och bara vara med honom under speciella tider.

Hua! Nej, nu får det bli lite bakning - som terapi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!