måndag 10 september 2012

Jag drömmer...

"Om en värld utan krig, där vi lever tillsammans i fred, där alla hjälper varandra hand i hand".
Den låten fick vi lära oss sjunga en FN-dag i skolan då jag var yngre.
Då drömde man om fred på jorden, det stod högst upp på önskelistan , näst därefter var det den senaste barbie-dockan eller ett par rullskridskor...

Idag har man helt andra drömmar,som att vinna på bingolotto kanske? Eller att en dag, en dag kunna köpa det där lilla huset med vita knutar som jag så länge gått och kikat på.
En dag.

Men det är ju bara som jag drömmer. Och det var ju just det som detta inlägg skulle handla om, vad jag drömmer om. Så ja kort och gott, (förutom välmående och lycka och oändligt med stålingar på banken då) det där lilla huset med vita knutar, det drömmer jag om.

Inlägget är en del av Elvornas Hem´s - Jag Utmaning 

5 kommentarer:

  1. Drömma måste man ju få göra! :)

    SvaraRadera
  2. Första steget är ju att drömma! Vi letade så länge efter ett hus... och jag visste precis vad jag ville ha. Nu har jag det. Kanske lite mindre än vad jag hoppats på. Men jag visste inte heller att vi skulle bli så många så snabbt ;)

    ha en fin dag, goa du! kram

    SvaraRadera
  3. Ahhh... Baden Baden!
    Min man sjunger ofta på den, han är lite av en schlagernörd... eller... tja... han är snarare bara nörd. I alla fall när det gäller hans musikval.

    SvaraRadera
  4. Den sången sjöng vi med! Och visst kan man önska sig både världsfred och rullskridskor samtidigt :)

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!