onsdag 15 maj 2013

Snabbt och Enkelt Recept : Pizza

Ungarnas favorit - eller perfekt för tv-fredagen är Pizza. Ännu bättre är hemmagjord pizza.

Och det behöver inte vara svårt/tidskrävaned eller kladdigt att göra det hemma.
Du behöver inte heller köpa hem färdig deg/mix för att få en krispig botten och mjuk mitt på ditt "pizzabröd".

Jag förgräddar alltid min pizza, på så sätt kan jag ha grunden gjord långt innan, så kan familjen vara med och "dekorera" sin egen del - och då får ju alla den pizza de vill ha.

Du behöver:
50 g jäst (1 pkt)
2 msk olivolja
3 dl ljummet vatten
½ tsk salt
7 dl vetemjöl

Gör så här:
Smula jästen och blanda den med olivoljan och vattnet. Ha i saltet och mjölet, knåda till en deg och låt jäsa i 30 min under bakduk.
Sätt ugnen på 200° . Stjälp ut degen på en plåt och kavla / tryck ut den över plåten.
Sätt in den i ugnen och ta ut den då den precis ska börja få färg, ca 5 min.

Ha på dina tillbehör såsom tomatsås, skinka, ost, eller vad du nu känner för att ha på din pizza. In med pizzan i ugnen tills osten smält och Voilá - din pizza är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!