måndag 16 september 2013

Äggröra de luxe - en lätt lunch

Är det något som är tacksamt att göra till lunch så är det nog äggröra.Man kan använda hela ägget - eller bara gulan, eller bara vitan -som jag föredrar.
Oftast använder jag äggulan redan vid middagen då den behövs till såser eller annat, då passar jag på att spara vitan, så  jag har den till lunch dagen efter.

I min äggröra de luxe har jag följande ingredienser:

3 vitor från ägg
2 msk hackad röd lök
3 msk smulad fetaost
1 tsk klippt persilja
1 knivsudd bakpulver
salt & peppar

Blanda ägg vitan med alla ingredienser. när stekpannan sedan är varm så häller jag i allt och rör noga hela tiden så att inget steker fast i pannan.
Tips!! Tips!! Varför bakpuver? Jo - det gör nämligen äggröran luftigare och fräschare på något vis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!