torsdag 21 augusti 2014

Orrefors och Kost Boda i samarbete med Bloggerska

På Formex-mässan i förra veckan kom ett nytt stjärnskott från bloggvärlden.

Sara Woodrow, konstnär, designer -och bloggerska.

Detta fick Orrefors Kosta Boda nys om för drygt ett år sedan och inledde som så ett samarbete med den 31 år unga tvåbarnsmamman från Uppsala.
Tidigare hade hon endast sålt sin konst på bloggen, nån då och då.
En dag satt hon och drömde sig bort att få skapas konst i glas, märk den förvåning hon hade en vecka senare då hon fick samtalet från Orrefors,  med förfrågan om ett samarbete.

Sara skapade som så tre designlinjer för Kosta Boda;

Face of color
The ladies (min favvo)
In a storm

De tre olika linjerna har egna "stories" bakom sig och ingen del är den andra lik då allt är handmålat.
Dett ska bli kul att följa Sara Woodrows framgång hos Kost Boda, för jag har på känn att detta bara är början.
Jag önskar dig all lycka Sara,  och jag hoppas att få se mer ifrån dig!

Saras bloggadress är xn--smm-rla.se 

1 kommentar:

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!