tisdag 2 juni 2015

Sluta röka, snabbt och enkelt, del1

Nu är det nästan precis ett år sedan mamma bestämde sig för att sluta röka.
Sluta röka med e-cigg

I denna mini-serie  följer hennes resa till ett rökfritt liv.

Det var E-cigaretten som gjorde det. Gjorde början på slutet möjligt.

Jag ska först förklara vad en E-cigarett är. Det är som ett smalt rör, med en behållare och munstycke. Behållaren fyller man med flytande nikotin, som man kan bestämma både smak och styrka på.
När man tar ett bloss, får man bra i sig nikotin - ingen tjära och man blåser ut ångan efter det flytande nikotinet.

mardrömmar av nkotinplåster
Hon började alternera de vanliga cigaretterna med E-cigaretten och redan efter  två veckor la hon de "vanliga" cigaretterna på hyllan och övergick till substitutet.
E-cigaretten hjälpte mycket med just den saken många slutande rökare saknar, handgesten  - det här med att ha något handen.

Fast även om cigaretterna var på hyllan, ville hon få ett slut på det helt.
Så kampen fortsatte. Hon började alternera med plåster, att ha på armen under natten. Det var katastrof,  även fast mamma valde näst svagaste plåstret fick hon fruktansvärda mardrömmar - en biverkningar apoteket inte ens nämnde, tur att hon inte tog ett starkare plåster.
Plåstret byttes ut till nästa substitut på listan - tuggummi.

Följ mini- serien och läs mer om mammas resa till ett rökfritt liv, nästa inlägg kommer på fredag!

1 kommentar:

  1. Kan starkt rekommendera ecocig.

    Jag behövde sluta röka för att jag mådde dåligt av det. Provade allt ifrån plåster till tuggummi och hypnos... Inget fungerade. SÅ fick jag höra av en vän om e-cigarett så jag provade några olika men den som verkligen föll mig i smaken var ecocig´s. Bra svensk kvalitet med Svenska smaker som smakar precis som en cigarett.

    Så kan strarkt rekommendera e-cigarett från www.ecocig.se

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!