söndag 31 januari 2016

Recept Snabb Skagenröra

Det här är det goda receptet på min snabbskagen som jag tar till ibland när jag vill ha något
gott, smålyxigt men ändå mättande och nyttigt :)
(Jag vet att det verkar som om det är många ingredienser, men eftersom det behövs så lite av allt, så räcker det till att göra receptet till fler - eller för flera gånger).
Självklart får ni receptet min Snabb-Skagen ;)
Det här behöver du:
1 Avocado
1 näve Babyspenat
1 msk Sesam frön
2 msk Creme fraiche
1 msk Citronmajonäs
2 nävar frysta Räkor
2 cm tjock Rödlöks skiva
1 msk svart Rom
1 tsk fryst Dill
1 Ägg
Gör så här:
Tina och skala räkorna, koka upp ägget. Hacka sedan ett halvt ägg och lök till småbitar. Blanda det i en skål ihop med rom, dill, creme fraiche och majonäs. Tillsätt räkorna och blanda om så är själva snabb-skagen färdig.
Dela och gröp ur avocadon och lägg upp halvorna tillsammans med spenaten på ett fat. Tillsätt ägget,skagenröran och strö över lite sesamfrön och smaka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!