onsdag 9 mars 2016

Dekorera festen inför Melodifestivalen 2016

Det finns massor man kan göra inför dekorationer, det jag mest lägger "krut" på är serpentiner och ballonger i glada, men pastelliga färger, i vissa av ballongerna lägger jag i en lysstav för att ge lite effekt.

I ett paket med lysstavar(som jag köper på Rusta) brukar det vara en hel del stavar, så jag sparar dem till drinkpinnar och armband för kvällen.
Sedan är de ju väldigt poppis bland barnen.

Att damma av discokulan är ju alltid skoj eller ha lite färgade glödlampor i vissa lampor för att öka stämningen.
Sen en sak som är hysteriskt roligt efter ett tag är ju att ha ett så kallat "PhotoBooth". Det har blivit superpopulärt i USA och kommer hit sakta men säkert.
Till det behöver man lite tillbehör. Till exempel så kan man göra en stor ram i papp och slå in den i fint presentpapper. Denna agera alltså fotoram som gästerna kan hålla i och rama in sig när man tar ett foto av dem.
Sedan finns det ju små-tillbehör. Glasögon, pussmunnar, mustascher och hattar för utskrift, som man sedan limmar på  lite papp och sedan fäster en grillpinne på baksidan. Håll upp exempelvis pussmunnen framför din mun och ta sedan ett foto.
Super kul att ha bilderna som minne sen.

Här nedan har ni utskrifts bara bilder som ni sedan kan klippa ur, limma fast på papp för att sedan fästa på grillpinnen...


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!